zaterdag 28 januari 2017

Wij bouwen geen muur, 020 is gewoon bereikbaar


De HH kunnen zich van diverse kanten presenteren, ook de beste. Waarom jezelf tekort doen?
Vandaag was er dankzij acties van de Nederlandse Spoorwegen een onderneming gaande van 010 naar 020. Vooraf was niet bekend dat hier een toeslag aan ten grondslag zou liggen maar daarover later mogelijk meer.
Mailwisseling vond plaats tussen de verschillende verblijfplaatsen van de HH, al dan niet werkende dan wel thuis. Wat gaan we doen? Ede, Sittard, Nijmegen? Mijn god, waar kunnen we allemaal wel of niet heen? U mag het zeggen.
Alsof het zo gewoon is kwam HF met een interne memo, dan wel
persoonlijke notitie, zonder 34 aanpassingen, gewoon opgeschreven en direct doorgezonden. Bedragen werden niet genoemd, voor de rest konden de HH gewoon in functie blijven.
020 zou het worden, met een gedeeltelijke overlap. Niet verder vertellen!
De ontmoeting zou plaatsvinden in Rotterdam centraal op perron 12. Dat lukt wonderwel. Niettemin wenste de NS een toeslag bovenop de reeds gedane betaling aangezien we van tunnels zouden mogen genieten. Nu hebben de HH niet direct wat met dergelijke bouwzaken, maar er was geen ontkomen aan. Gelukkig wilde niet iedereen mee tot aan 020-centraal, maar wisten enkelen reeds bij Schiphol te ontsnappen. Wij behoorden niet tot de gelukkigen dus uitzitten was het devies. Daarna weer overstappen en een halte mee tot Muiderpoort, wat niets te maken bleek te hebben met het Muiderslot. Eindelijk was er dan de verlossing en kon het avontuur beginnen. HF bracht de nieuwe apparatuur in stelling.
Vanuit het station ging het eerst naar het Flevopark, een parel in de
indische buurt. Zowel het eerste als het laatste moest worden onderzocht.
Een begraafplaats, met achterstallig, daarna doorwandelen en eindelijk over een hele lange brug. Aan het einde werd koers gezet naar Durgerdam. 
Onderweg kon worden vastgesteld dat water zich houdt aan de geldende natuurwetten.
Langgerekt en mede uit het zicht door een in de weg staande
voormalige kerk bleek het groter dan verwacht.
De kerk werd separaat bezocht.  Het hotel niet vanwege niet openheid.
Daarna via omzwervingen naar Ransdorp, ooit eens bezocht en een lunch in de bushalte. Onderweg de penetratie drift van de snelhazen vastleggend. Hoewel er kortere wegen naar Rome en Ransdorp leiden kozen wij voor de suggestieve versie in de wandelbeschrijving nog steeds aanwezig op de nieuwe techniek van HF. Dat maakte niets uit, het bushokje was verdwenen zodat opeting van de
boterhammen onder de trappen van het raadhuis diende plaats te vinden. Onderwijl konden wij de handelingen van de pakjesbezorger ongestoord gadeslaan.
Na deze lunch konden handschoenen deels aan en uit, werd er een ingewikkelde installatie in de arm van HF gemonteerd, die eerst
weer uit moest. Daarna kon het verder, deels bekend, maar daarna door onbekend natuur talent, waar die kleine hooglanders voor jolijt zorgden, branieschoppers als zij daar zijn.
Genoeg hierover, sluizen moesten worden opgezocht. werd het volgende doel. Alleraardigst maar niet voor doorstappers. Wat een tijd ging hier verloren aan het oversteken van de sluizen. Wat wordt bedoeld met imposant is niet duidelijk geworden, de HH denken aan de wachttijden in Schellingwouden.
Na wat doorwandelen werd een vrijgevochten deel van NL bekeken, waarna er kon worden
doorgestapt naar het station. Toeval of niet, 010 werd de plek voor drank en spijzen.
Daartoe werd een geen overstap gekozen rond 1600 uur, die via o.a. Abcoude en Gouda naar Rotterdam centraal zou reizen.



Aldaar werd de wandeling afgerond met een etappe naar Boudewijn, alwaar bitterballen en frites
werden voorzien van:

- Gouden Corolus Winter
- Kasteel Cuvee
- Christoffel Bock

Tot zover



Geen opmerkingen:

Een reactie posten